:Gessamí Boada explora la fragilitat de l’existència humana en el seu tercer treball discogràfic: ‘L’art d’estimar’ (Satélite K) Castellano cont.:


Gessamí Boada explora la fragilitat de l’existència humana en el seu tercer treball discogràfic: ‘L’art d’estimar’

Ja disponible a totes les plataformesESCOLTA ‘L’art d’estimar’

“L’ART D’ESTIMAR” – GESSAMÍ BOADA ( Satélite K, 2022)

‘L’art d’estimar’ és el nou disc de la cantautora catalana Gessamí Boada. Un disc que neix d’una crisi personal, d’una ruptura de parella i del seu procés de superació. Amb un llenguatge proper, l’autora pretén anar molt endins parlant-nos de l’amor romàntic, del desamor, del dol i de la llibertat. El títol, ‘L’art d’estimar’, s’inspira en l’assaig homònim filosòfic de l’escriptor alemany Erich Fromm, que serveix d’excusa per a explorar la complexitat de l’amor.

S’hi inclouen nou cançons, vuit en català, una en francès (‘Ma voix’) i una en anglès (‘Love is You’). Es tracta de temes d’autoria pròpia, exceptuant ‘Un instant’, coescrit amb Arnau Figueres, i dos poemes musicats per ella mateixa: el conegut poema de Miquel Martí i Pol ‘No demano gran cosa’ i ‘Desafinada’, poema curt de la contemporània Sònia Moll.

Com és habitual, Gessamí Boada juga entre gèneres, aquest cop entre el pop minimalista, el folk i la cançó d’autor sota la influència de la música de Maro, Lizzy McAlpine, Sufjan Stevens o Nick Drake, entre altres. L’han acompanyada en el procés els productors i multiinstrumentistes Arnau Figueres i Kquimi Saigi, amb qui ja havia treballat anteriorment i que han respectat fidelment l’atmosfera íntima del disc. El guitarrista Darío Barroso ha gravat les guitarres acústiques a ‘No n’hi ha prou amb estimar’ i ‘Llàgrimes de gel’. A part d’una gran presència de guitarres, hi trobem pianos lleugers i filtrats de la mà de Kquimi Saigi, riques textures vocals i fins i tot sonoritats singulars com ara un quartet de corda (Leos Quartet a ‘No demano gran cosa’) o un flugelhorn (Gregori Hollis a ‘I em pregunto’).

La portada va a càrrec de la fotògrafa Sara Guerrero. Es tracta de la foto d’una càmera polaroid, que, com el disc, és el reflex imperfecte d’un instant concret.

El directe d’aquest nou treball es completa amb una posada en escena cuidada i delicada i un discurs propi sobre l’amor i el desamor tot convidant al públic a un viatge emocional profun

Després de ‘White Flowers’ (2018) i ‘On començo jo’ (2020), arriba un tercer àlbum on podem veure una Gessamí introspectiva i sincera expressant-se amb una veu vulnerable i madura al mateix temps.

Foto: Sara Guerrero

GESSAMÍ BOADA

La cantant i compositora Gessamí Boada neix a Mataró el 1989. Amb només 7 anys entra en contacte amb la música a través del piano, però descobreix la seva veu molts anys més tard. Estudia al Taller de Músics, es forma en songwriting a Alemanya (Popakademie Baden-Württemberg) i es gradua en Cant Modern i Jazz a l’ESMUC (2017). Al llarg de més de 10 anys de carrera com a cantant, ha compartit escenari amb artistes com Salvador Sobral, Clara Peya o Meritxell Neddermann.
El 2018 publica “White Flowers” (Segell Microscopi), el seu primer treball discogràfic, amb onze temes originals a mig camí del jazz i el pop amb col·laboracions com la de Judit Neddermann o Vic Mirallas. Un disc amb el que ha rodat pràcticament per tot Catalunya durant dos anys sense parar acompanyada de la seva banda o en solitari.
Paral·lelament al seu projecte, del 2018 al 2019 forma part de la formació femenina “WOM’s collective” com a pianista i cantant i grava el disc homònim. El 2019, col·labora al single de Gertrudis “Si tothom calla” i a l’àlbum de debut del compositor italià Alessandro Berghella, “Waves of Sand – The Inevitable Downfall” (LaCupula). A l’inici de la pandèmia publica el single «Dust in the Sky», dedicat a totes les víctimes. També canta al single «Mosaic» de la formació valenciana de jazz y neo soul Pete Lala al seu àlbum debut «Colors» (2020).
El 2020 publica el seu segon disc “On començo jo” (Segell Microscopi), on fa un pas endavant amb noves cançons amb noves sonoritats i noves col·laboracions: Elena Gadel, Henrio (Enric Verdaguer) i Alessio Arena. Un àlbum i una gira que la reafirmen com a una de les veus més potents del panorama musical català.
El 4 de novembre de 2022 publica el seu tercer disc com a cantautora: «L’art d’estimar» (Satélite K), un treball poètic, íntim i madur coproduït amb Arnau Figueres i Kquimi Saigi.
 

www.gessamiboada.com

PRÒXIMS CONCERTS

26 de novembre (14:30 h) – Sant Jordi de Nadal (Antiga Fàbrica Estrella Damm, Barcelona)
Entrada lliure amb inscripció prèvia a https://www.tresc.cat/f/77707/sant-jordi-de-nadal/ 

18 de febrer de 2023 – CAT TRADICIONÀRIUS (Barcelona)

26 de febrer de 2023 – TEATRE EL CASAL D’AMER (Girona)

VIDEOCLIP de ‘Un instant’

……………………………………………………………………………………………..

CAST:

Gessamí Boada explora la fragilidad de la existencia humana en su tercer trabajo discográfico: ‘L’art d’estimar’ (El arte de amar)

Ya disponible en todas las plataformas



“L’ART D’ESTIMAR” – GESSAMÍ BOADA ( Satélite K, 2022)

‘L’art d’estimar’ es el nuevo disco de la cantautora catalana Gessamí Boada. Un disco que nace de una crisis personal, de una ruptura de pareja y de su proceso de superación. Con un lenguaje cercano, la autora pretende ir muy adentro hablándonos del amor romántico, del desamor, del luto y de la libertad. El título, ‘El arte de amar’, se inspira en el ensayo homónimo filosófico del escritor alemán Erich Fromm, que sirve de excusa para explorar la complejidad del amor.

Se incluyen nueve canciones, ocho en catalán, una en francés (Ma voix) y una en inglés (Love is You). Se trata de temas de autoría propia, exceptuando ‘Un instant’, coescrito con Arnau Figueres, y dos poemas musicados por ella misma: el conocido poema de Miquel Martí y Pol ‘No pido gran cosa’ y ‘Desafinada’, poema corto de la contemporánea Sonia Moll.

Como es habitual, Gessamí Boada juega entre géneros, esta vez entre el pop minimalista, el folk y la canción de autor bajo la influencia de la música de Maro, Lizzy McAlpine, Sufjan Stevens o Nick Drake, entre otros. Le han acompañado en el proceso los productores y multiinstrumentistas Arnau Figueres y Kquimi Saigi, con quienes ya había trabajado anteriormente y que han respetado fielmente la atmósfera íntima del disco. El guitarrista Darío Barroso ha grabado las guitarras acústicas en ‘No n’hi ha prou amb estimar’ (No basta con amar) y ‘Llàgrimes de gel’ (Lágrimas de hielo). Aparte de una gran presencia de guitarras, encontramos pianos ligeros y filtrados de la mano de Kquimi Saigi, ricas texturas vocales e incluso sonoridades singulares como un cuarteto de cuerda (Leos Quartet en ‘No demano gran cosa’) o un flugelhorn (Gregori Hollis en ‘I em pregunto’).

La portada corre a cargo de la fotógrafa Sara Guerrero. Se trata de la foto de una cámara polaroid, que como el disco es el reflejo imperfecto de un instante concreto.

El directo de este nuevo trabajo se completa con una cuidada y delicada puesta en escena y un discurso propio sobre el amor y el desamor invitando al público a un viaje emocional profundo.

Después de ‘White Flowers’ (2018) y ‘On començo jo (Dónde empiezo yo) (2020), llega un tercer álbum donde podemos ver una Gessamí introspectiva y sincera expresándose con una voz vulnerable y madura al mismo tiempo.

GESSAMÍ BOADA

La cantante y compositora Gessamí Boada nace en Mataró en 1989. Con sólo 7 años entra en contacto con la música a través del piano, pero descubre su voz muchos años más tarde. Estudia en el Taller de Músics, se forma en songwriting en Alemania (Popakademie Baden-Württemberg) y se gradúa en Cante Moderno y Jazz en la ESMUC (2017). A lo largo de más de 10 años de carrera como cantante, ha compartido escenario con artistas como Salvador Sobral, Clara Peya o Meritxell Neddermann.
En 2018 publica ‘White Flowers’ (Sello Microscopi), su primer trabajo discográfico, con once temas originales a medio camino del jazz y el pop con colaboraciones como la de Judit Neddermann o Vic Mirallas. Un disco con el que ha rodado prácticamente por toda Cataluña durante dos años sin cesar acompañada de su banda o en solitario.
Paralelamente a su proyecto, de 2018 a 2019 forma parte de la formación femenina ‘WOM’s collective’ como pianista y cantante y graba el disco homónimo. En 2019, colabora en el single de Gertrudis ‘Si tothom calla’ y en el álbum de debut del compositor italiano Alessandro Berghella, ‘Waves of Sand – The Inevitable Downfall’ (LaCupula). Al inicio de la pandemia publica el single ‘Dust in the Sky’, dedicado a todas las víctimas. También canta en el single ‘Mosaic’ de la formación valenciana de jazz y neo soul Pete Lala en su álbum debut ‘Colors’ (2020).
En 2020 publica su segundo disco ‘On començo jo’ (Sello Microscopi), donde da un paso adelante con nuevas canciones con nuevas sonoridades y nuevas colaboraciones: Elena Gadel, Henrio (Enric Verdaguer) y Alessio Arena. Un álbum y una gira que la reafirman como una de las voces más potentes del panorama musical catalán.
El 4 de noviembre de 2022 publica su tercer disco como cantautora: ‘L’art d’estimar’ (Satélite K), un trabajo poético, íntimo y maduro coproducido con Arnau Figueres y Kquimi Saigi

PRÒXIMS CONCERTS

26 de novembre (14:30 h) – Sant Jordi de Nadal (Antiga Fàbrica Estrella Damm, Barcelona)
Entrada lliure amb inscripció prèvia a https://www.tresc.cat/f/77707/sant-jordi-de-nadal/ 

18 de febrer de 2023 – CAT TRADICIONÀRIUS (Barcelona)

26 de febrer de 2023 – TEATRE EL CASAL D’AMER (Girona)

Anuncio publicitario

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.